Експлуатація електромобіля: поради з експлуатації взимку та влітку
Експлуатація електромобіля проста і вигідна з багатьох причин. По-перше, зарядка акумуляторів обійдеться в рази дешевше, ніж вартість бензину. По-друге, такі машини максимально прості у своїй конструкції, а тому їхнє обслуговування більш просте і недороге.
У звичайній машині багато засобів витрачається на заміну масла, фільтрів, свічок запалювання та інших елементів двигуна внутрішнього згоряння, який має складну конструкцію за рахунок великої кількості різних рухомих елементів. Звичайно, електрокари не ідеальні – у них теж є слабкі місця, які можуть призвести до поломок та несправностей. Щоб автомобіль довше прослужив, експлуатація електрокара має бути правильною — є багато порад та рекомендацій, які слід враховувати.
Переваги та недоліки електромобілів
Електромобілі мають ряд переваг, завдяки яким ці машини стають з кожним роком все більш популярними та затребуваними:
не виробляють шкідливі вихлопи, а тому не забруднюють атмосферу планети;
- обслуговування коштує в рази дешевше.
- Якщо порівняти вартість електрики та бензину, то на рік виходить суттєва економія;
- досконалі. Нові технології постійно впроваджуються в “електрички”, а тому є різні системи, які допомагають водієві. До того ж працюють електрокари максимально безшумно;
- безпеку. Небезпека займання електрокарів дуже перебільшена — насправді тут немає таких елементів, які могли б спалахнути, якщо правильно користуватися машиною.
Є й мінуси електромобілів. Так, ціна їх все ж таки на порядок вища за прості машини, але це стосується потужних електрокарів. Є і компактні і малопотужні ситикари, які за ціною навіть вигідніші за паливні варіанти. Під час виробництва акумуляторів в атмосферу викидається велика кількість шкідливих речовин. Але за весь життєвий цикл такої машини шкоди буде на 69% менше, а тому все ж таки електрокари безпечніше для навколишнього середовища. До того ж сьогодні продовжується робота над оптимальною утилізацією та оптимізацією виробництва акумуляторів.
Експлуатація електромобіля взимку
Акумулятори мають таку особливість, як залежність від температури навколишнього середовища. Чим тепліше клімат, тим простіше користуватися електрокаром. Але чим нижчою буде температура, тим частіше можуть виникати різні проблеми.
Експлуатація електромобіля взимку має низку особливостей:
- коли на вулиці мінусова температура, акумулятори перестають нормально накопичувати заряд. У таких умовах складно на 100% зарядити батарею — усередині осередків погано протікатимуть електрохімічні реакції. Електроніка може показувати, що батарею повністю заряджено, але за фактом так не буде. Крім того, час зарядки теж збільшиться — через мороз електроніка знижуватиме струм, що подається, щоб уникнути пошкоджень;
- Як тільки ви почнете їхати, електроніка зробить поправку на зовнішню температуру, а тому ви зможете побачити реальні показники запасу ходу. При цьому на витрату енергії впливатиме і включений обігрівач у салоні, і фари, які взимку включаються раніше;
- система рекуперації електроенергії теж працюватиме у повільному темпі; багато сучасних електрокар середнього і преміального сегмента мають примусовий прогрів батареї. Під час заряджання акумулятор прогрівається, тим самим електрохімічні реакції проходять повною мірою, а тому можна досягти повного заряду. Дана система дозволяє прогріти салон, при цьому не витрачаючи накопичений заряд перед поїздкою;
- якщо в машині немає примусового прогріву батареї або вона просто не здатна нормально працювати при сильному морозі, електроніка може обмежувати струм, що подається. Отже, машина їздитиме набагато повільніше, ніж влітку;
- не варто на тривалий час залишати електрокар без періодичного прогріву або підключення розетки. Температура батареї може опуститися до критичних значень, тому ви не зможете не тільки запустити машину, але й не вдасться зарядити акумулятор.
Найбільше енергії витрачає саме опалювальна система. Власники таких машин зазвичай на опаленні заощаджують, тим самим зберігаючи близько 20% заряду батареї.
Експлуатація електромобіля влітку
Звичайно, влітку користувати електрокаром набагато приємніше і простіше – не буде проблем із батареєю. Але важливо пам’ятати про те, що є як нижня температурна межа для акумуляторів, так і верхня. При екстремально високих температурах також можна зіткнутися з низкою проблем. Як показує досвід, за високих температур навколишнього середовища трапляються перегріви системи. Потужні машини мають рідинне охолодження батареї та електромоторів – як показує досвід, саме цей варіант найефективніший у цьому випадку.
Експлуатація електромобіля влітку в спеку теж має деякі особливості:
- якщо батарея перегріється, вона може або мало поглинати заряду, або зовсім перестане заряджатися. Коли система накопичує заряд, нагріваються елементи живлення. Якщо температура довкілля прохолодна, тепло виводиться природним шляхом. Але якщо стоятиме спека, тепло не йтиме, що й призведе до перегріву. Система електрокарів захищає батареї від загоряння, припиняючи процес заряджання, поки осередки не охолонуть. У разі весь процес може зайняти більше часу;
- при швидкій їзді батарея нагріватиметься ще сильніше. Цієї проблеми не буде, якщо осередки охолоджуватимуться за допомогою рідинного охолодження, а повітряний варіант при цьому часто може не справлятися. Якщо електроніка працює правильно, а машина сучасна, система повідомить вас про перегрівання — потрібно буде знизити швидкість. При цьому зупинятися не потрібно – потоки повітря допоможуть батареї остудитись.
Ефективність електрокара при високих температурах суттєво знижується, а тому потрібно стежити за показниками систем та берегти їх від перегріву.
Обслуговування та ремонт електромобілів
Обслуговування електрокарів все ж таки має ряд особливостей, а тому сьогодні СТО має мати наступні характеристики:
- Персонал повинен знати, як влаштовані такі машини, про їх основні несправності та поломки, методи діагностики та ремонту;
- Має бути відповідне обладнання, щоб відремонтувати такі машини. Як зрозумілі, вони сильно відрізняються від тієї техніки, яка використовується для паливних автомобілів;
- Персонал повинен суворо дотримуватися техніки безпеки, так як при роботі з електрокаром є ймовірність ураження електрикою високого заряду.
Перше питання, яке виникає у власників електрокарів, це скільки прослужить акумулятор, особливо якщо машина була уживана. Для діагностики батареї використовуються спеціальні сканери – можна за допомогою вимірювати напругу в кожному модулі АКБ. Дані в результаті аналізуються фахівцем, який винесе остаточний вердикт.
Сервісний центр VOLTauto надає якісне та професійне обслуговування електромобілів, звертайтесь до нас та будьте впевнені у безпеці ваших поїздок!
Механічна частина насправді не має якихось особливостей — вона створювалася на основі механіки звичайних машин. Навіщо вигадувати те, що вже давно вигадано та ефективно працює?
Потрібно регулярно проводити діагностику своєї машини. Наші спеціалісти перевірять:
- рівень охолоджувальної рідини. Повну заміну охолоджувальної та гальмівної рідини проводять через п’ять років регулярного використання машини;
- стан гальм, підвіски, замків, рульового керування;
- повітряний фільтр, та замінять його за необхідності;
- стан газових стійок капота.
Якщо під час їзди ви не помічаєте сторонніх звуків, немає проблем зі швидкістю, а також із зарядкою, можна лише дотримуватись правил експлуатації, а також щорічно відвідувати фахівців для душевного спокою. Але якщо ви помітили, що щось не так, де постукує або поскрипує, краще відразу звернутися за допомогою і не наражати свій електрокар на небезпеку.
Всесезонні рекомендації
Щоб машина прослужила довше, потрібно дотримуватися простих правил експлуатації:
- Заряджайте батареї правильно. Не варто допускати як дуже низький заряд, так і перевищувати показники, залишаючи машину на зарядці на тривалий час;
- Взимку і влітку потрібно забезпечити електрокар оптимальні умови, щоб системи не перегрівалися, але і не промерзали до критичних значень;
- Необхідно регулярно проходити ТО, а також ремонт електромобілів, зокрема систем охолодження;
- Систему рекуперації слід використовувати під час гальмування. Зазвичай, при заряді вище 80% рекуперація не працює;
- Якщо ви бажаєте залишити машину на тривалий час, заряд акумулятора повинен бути в межах від 60 до 80%;
- Необхідно користуватися якісними зарядними пристроями. Уникайте частого використання швидкісної зарядки;
- Необхідно регулярно оновлювати програмне забезпечення.
Висновок
Експлуатація електромобіля досить проста, якщо дотримуватись простих правил. Взимку важливо не допускати екстремального переохолодження батареї, а влітку перегріву. Варто правильно заряджати акумулятори, щоб вони прослужили довше. Сьогодні є багато видів електрокарів як для міста, так і для далеких поїздок. І кожен із них вимагає особливої уваги від власника, щоб усі системи працювали справно та довго. Але головна відмінність від паливних машин полягає в тому, що електрокари безпечніші для навколишнього середовища, дешевше обходяться в обслуговуванні та ремонті.