Пн-Пт:

10:00 - 19:00

Сб:

10:00 - 16:00

м. Київ, вул. Стеценка, 21/1

Пн-Пт:

10:00 - 19:00

Київ, вул. Бориспільська, 26 Д

Сб:

10:00 - 16:00

Запис на сервіс

Особливості обслуговування електромобілів

Прогрес не стоїть на місці, і на дороги дедалі частіше виїжджають тихі електрокари. На це впливають як більш жорсткі вимоги в галузі екології, так і згубний вплив людства на клімат та природу. При цьому якість автомобілів лише зростає. Кожна нова модель може проїхати на одному заряді батареї дедалі більше. Щорічно з’являються нові зарядні станції та покращується їхня інфраструктура – як у країнах Європи, так і в Україні. Та й багато виробників машин із ДВС намагаються запровадити лінійки з електрокарами, адже за ними майбутнє.

При цьому, обслуговування електромобілів пов’язане з певними моментами. Так, система рекуперації знижує навантаження на гальмівну систему, але одночасно з цим є інші фактори зношування, наприклад, бруд і корозія.

Тому, якщо ви збираєтеся купувати електрокар, варто дізнатися більше про обслуговування електромобіля, щоб продовжити термін експлуатації батареї, так і всього авто.

Електрокар: завжди на ходу

Коли йдеться про сервісне обслуговування електромобілів, тут, звичайно, є свої технічні тонкощі на відміну від автомобілів з ДВС. Одна з головних – вам не потрібно міняти масло в двигуні та коробці передач. Також не потрібна заміна повітряного та паливного фільтра, як у моделях з традиційним двигуном. Але це зовсім не говорить про те, що електрокар не потрібно обслуговувати.

У цих машинах є деталі та вузли, які потребують регулярної перевірки та обслуговування. І це двигун, батареї, інверторні блоки та перетворювачі, а також охолоджуюча рідина. Крім того, автовласник повинен стежити за тим, в якому стані знаходиться редуктор двигуна – в ньому заміна масла необхідна. Ну, і, звичайно ж, важливо приділяти увагу традиційним вузлам – щодо електрики, ходової, гальмівної систем (наприклад, змінювати гальмівні колодки). Все це потрібно обслуговувати так само ретельно і регулярно, як і у традиційних авто з ДВС.

Чек-лист з обслуговування електрокара

У регулярне електромобільне обслуговування входить перевірка:

  1. Рівень заряду батареї. Регулярно контролюйте рівень заряду батареї, особливо перед тривалою подорожжю. Переконайтеся, що батарею заряджено до рівня, достатнього для запланованого маршруту.
  2. Стан шин. Якнайчастіше перевіряйте тиск у шинах і стан протектора, оскільки правильний тиск підвищує ефективність та безпеку руху.
  3. Гальмівна система. Перевіряйте стан гальмівних колодок та дисків. Переконайтеся, що гальма працюють ефективно та не потребують заміни.
  4. Системи охолодження. Перевірте рівень антифризу та справність радіатора. Переконайтеся, що система охолодження в робочому стані, щоб уникнути перегріву двигуна.
  5. Системи заряджання. Перевірте працездатність системи заряджання, включаючи зарядний пристрій та гнізда для підключення до електричної мережі.
  6. Освітлення. Перевірте роботу всіх фар і замініть лампочки, якщо такі є.
  7. Салон. Перевірте стан салону електрокара, включаючи оббивку сидінь, панель приладів та інші елементи інтер’єру. Переконайтеся, що всі функції та керуючі елементи працюють правильно.
  8. Системи регенеративного гальмування. Переконайтеся, що функціонує коректно для оптимізації енергоефективності авто.
  9. Оновлення програмного забезпечення. Регулярно оновлюйте програмне забезпечення електрокара, щоб отримувати останні версії та покращення від виробника.

І, звичайно ж, планомірно проводьте технічне обслуговування батареї, слідкуйте за її станом та замінюйте застарілі елементи за потреби.

Не на знос: як зберегти акумулятори

Регулярне технічне обслуговування електромобіля продовжує термін служби всіх систем, але до акумуляторів електрокара потрібний особливий підхід. Крім того, що важливо звертатися до сервісного центру кожні 50 000 км, потрібно ще й приділяти увагу акумуляторним батареям:

  1. Рідше використовуйте зарядні станції з маркуванням DC. Це ще та спокуса, але сильне нагрівання провокує знос батареї. Шукайте заправки, що промарковані як АС. Заряджати машину в цьому випадку потрібно 3:00 і більше.
  2. Не розряджайте батарею сильніше ніж на 80%, інакше її ємність швидко впаде. Вирушайте на підзарядку, коли рівень заряду наблизиться до 20%.
  3. Не зловживайте найчастішим зарядом «під зав’язку». Адже насправді «повний бак» потрібен лише для поїздки на великий кілометраж. А для міста цілком вистачить і 80%.
  4. Завжди плануйте свій маршрут так, щоб у ньому були зарядні станції. Є спеціальні сервіси, які допомагають складати такі маршрути та мандрувати з комфортом.
  5. Не виходьте за температурний діапазон. Екстремальні температури як плюс, так і мінус, згубні. Влітку вибирайте затінені місця для стоянки і загалом намагайтеся не виходити за діапазон -15 до +35 градусів °C.

І головне – користуйтесь своїм автомобілем! Якщо він довго простоюватиме, це «вб’є» не лише акумулятори, а й елементи трансмісії та інші вузли. Якщо регулярно користуватися автомобілем, батареї зношуватимуться чітко в терміни, встановлені конструкторами.

Якщо ви уважно слідуватимете наведеним вище порадам, вам вдасться не тільки суттєво продовжити термін «життя» батарей, електродвигуна та інших систем, але комфортно користуватися своїм транспортним засобом протягом усього експлуатаційного терміну.

І пам’ятайте, що техобслуговування електромобілів потребує кваліфікації, майстерності, досвіду та знань. Навряд чи надасть вам професійну допомогу майстер, що спеціалізуються виключно на ДВС. Вибирайте лише офіційні дилерські та сервісні центри, співробітники яких є компетентними у питаннях обслуговування та ремонту. І тоді підтримувати ідеальний стан електрокара буде неважко!